Z wizytą u Henryka Sienkiewicza

Z drobiazgów życiowych wykonywanych wielkim sercem
powstaje wielkość człowieka

Kardynał Stefan Wyszyński

logo szkoły
Z wizytą u Henryka Sienkiewicza PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator
piątek, 20 października 2017 12:16

W środę, 18 października 2017 r. uczniowie klas IV-VII wraz z wychowawczyniami wybrali się na wycieczkę do Woli Okrzejskiej, Okrzei i Woli Gułowskiej.

Z panem  Tomaszem Frączkiem, kustoszem Muzeum im. Tadeusza Kościuszki w Maciejowicach i naszym przewodnikiem udaliśmy się do Okrzei, na kopiec usypany na cześć  Henryka Sienkiewicza. Dowiedzieliśmy się, że  w latach 1932- 1938 zwożono tam i przesyłano ziemię nawet z Ameryki i wielu miejsc związanych z pisarzem. Kopiec (podstawa i średnica 40 m, wysokość 15 m) usypano z 6 tys. metrów sześciennych ziemi. Na szczycie znajduje się pomnik z białego marmuru, który odsłoniła  w 1980 r. Zuzanna Sienkiewiczowa, synowa pisarza. Ze szczytu kopca rozpościera się wspaniały widok na pobliskie pola, lasy, park w Woli Okrzejskiej, cmentarz i kościół w Okrzei.

Najwięcej czasu spędziliśmy w Woli Okrzejskiej - miejscu urodzin polskiego  laureata nagrody Nobla– Henryka Sienkiewicza. Muzeum, które  zostało otwarte w 120 rocznicę narodzin pisarza, posiada bogaty zbiór fotografii rodzinnych, osobistych pamiątek po naszym nobliście, jak również unikalny księgozbiór zawierający pierwsze wydania jego dzieł . Wysłuchaliśmy ciekawej prelekcji na temat   twórczości Sienkiewicza, zwiedziliśmy komnaty muzeum oraz pamiątki po pisarzu oraz obejrzeliśmy eksponaty dotyczące filmowych ekranizacji powieści. Atrakcją były również gra terenowa oraz wspólne ognisko w parku.

Na zakończenie naszej przygody odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Patronki Żołnierzy Września oraz  Muzeum Czynu Bojowego Kleeberczyków w Woli Gułowskiej, gdzie poznaliśmy historię jednego z najwaleczniejszych oddziałów broniących granic naszej ojczyzny w 1939 r.  oraz  sylwetkę gen. Franciszka  Kleeberga. Każdy uczestnik mógł wykonać pamiątkowe zdjęcie w mundurze z kampanii wrześniowej oraz wziąć do ręki oryginalną szablę kawaleryjską, czy zmierzyć się z ciężarem wojskowego plecaka.

Zapraszamy do naszej fotogalerii.

Poprawiony: czwartek, 26 października 2017 12:36

Godło

Flaga

matzoo

tabliczka

egzamin

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates web hosting Valid XHTML and CSS.