Wycieczka klas V-VIII do Lublina

Z drobiazgów życiowych wykonywanych wielkim sercem
powstaje wielkość człowieka

Kardynał Stefan Wyszyński

logo szkoły
Wycieczka klas V-VIII do Lublina PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator
środa, 30 października 2019 09:24

15 października 2019r. uczniowie  kl. V-VIII pod opieką pani Danuty Gawryś i pani Iwony Rękawek wybrali się na wycieczkę do Lublina. Wyjazd związany był z ważnym wydarzeniem - rok 2019 to ROK UNII LUBELSKIEJ.

Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od placu Litewskiego, następnie przeszliśmy  deptakiem do Ratusza i do Bramy Krakowskiej, która uważana jest za symbol historyczny Lublina. Z wieży podziwialiśmy panoramę Starego Miasta. Zwiedzanie   odbywało się  w formie gry. Uczniowie zostali podzieleni  na zespoły, w których pracowali w czasie spaceru, wykonując różne zadania. W taki to sposób poznaliśmy zagadki Trybunału Koronnego, placu Po Farze czy  Bramy Grodzkiej, za którą znajduje się most prowadzący na Zamek Lubelski pierwotnie wzniesiony w XII wieku, a w XVIII wieku odbudowany w stylu neogotyckim. Przez wiele lat mieściło się w nim więzienie, najpierw carskie, później hitlerowskie. Obecnie na Zamku znajduje się Muzeum Lubelskie. W kaplicy Trójcy Świętej mogliśmy podziwiać piękno bizantyjsko – łacińskich fresków. Niestety, nie zobaczyliśmy obrazu Jana Matejki ,,Unia lubelska”, gdyż obraz znajduje się obecnie w Muzeum Narodowym – Pałacu Wielkich Książąt Litewskich w Wilnie.

Po takiej lekcji historii był czas na lody oraz małe co nieco w restauracji McDonald′s

Ostatnim punktem naszej wycieczki  było Żywe Muzeum Cebularza, gdzie  podczas interaktywnego pokazu poznaliśmy genezę powstania tego regionalnego wypieku, przepis oraz właściwości jego składników. Oczywiście wszyscy uczestnicy wycieczki brali udział w zmaganiach kulinarnych pod troskliwą opieką legendarnej Esterki i piekarza Franka. Na koniec mogliśmy skosztować wypieków.

Dla gości odwiedzających naszą stronę nie mamy cebularzy, ale za to zapraszamy do naszej galerii, gdzie można zobaczyć zdjęcia z wyjazdu.

Poprawiony: czwartek, 31 października 2019 07:55

Godło

Flaga

matzoo

tabliczka

egzamin

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates web hosting Valid XHTML and CSS.